Ha ősszel elmaradt, a benzinkutakon legalább most érdemes megméretni a hűtőközeg fagyáspontját. Mínusz 30 fokig legyen jó, mert a jég szétfeszítheti a motort, ha pedig jégdugó keletkezik a rendszerben, attól felforrhat a hűtővíz, károsodhat a hengerfejtömítés és a hengerfej.
Az a kisebbik gond, ha nem tudunk folyadékot spriccelni az ablakra, mert megfagyott a folyadék, de a jég könnyen szétrepesztheti az ablakmosótartályt, amit aztán kénytelenek leszünk kicserélni.
Bármennyire is jó ötletnek tűnik, ne öntsünk forróvizet a szélvédőre , mert a hirtelen hőtágulástól bizony könnyen berepedhet az üveg. Főleg akkor, ha néhány kavicsfelverődés már meggyengítette azt. Télen pedig érdemes ezeket az apró repedéseket például átlátszó ragasztószalaggal leragasztani, mert ha a repedésekbe beszivárgó víz megfagy, tovább repeszheti az üveget. Persze az a legjobb, ha ilyen estben mihamarabb kicseréljük a szélvédőt.
Baj lehet a fémhez fagyó ajtótömítésekkel, de ez megelőzhető. Elég a kédereket megtisztítani, majd áttörölni gyógyszertárban beszerzett glicerinnel vagy befújni szilikonos spray-vel. Jó hír, hogy a gázolaj dermedésétől, a paraffin kiválásától nem kell tartani, a töltőállomásokon kapható gázolajnak bírnia kell a mínusz 20 fokos hideget is.
Ha nem központi záras az autónk jó, ha van zárolajozó-spray is nálunk. Ezt sokan a kocsiban felejtik, pedig ott kevésbé hasznos, ha pont ez segítene a bejutásban. Azonban ha van nálunk egy öngyújtó, a kulcsot felmelegítve kiolvaszthatjuk a befagyott zárat.
A teljes téli időszakra igaz, hogy legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák vagy takaró, és öngyújtó, de az inkább a zsebben.
Forrás: vezess.hu