Röviden a szűrőkről

A szűrők persze pontosan olyanok, olyan szűrőpapírral, menettel, külső mérettel, amit a gyártó megadott, ez az egyik nagy előnyük. Nincs olyan, hogy rá lehetne csavarni, de nem fog elférni, vagy túl kicsi, aztán 6000 km-nél már eltömődik, mert a gyártó kiszámolta, tesztelte, kipróbálta, és ennek megfelelően kérte a beszállítótól. Másrészt a belső égésű motorok kenéstechnikai szempontból nem sokban különböznek, jó közelítéssel mindnek hasonló a kenési rendszere, az olajszűrővel szemben támasztott követelmények szinte azonosak. Nem kell más szűrőpapír, szinte azonos minden motorban, és ha fizikailag jó a szűrő, nem vállalunk nagy kockázatot, ha nem a gyárit vesszük.

A szűrőbetét kiválasztásánál hasonló volt az elv, ez a Volkswagen csoport újabb 1.9-2.0 TDI motorjainak cartridge-os szűrőbetéte. Olyan gyártmányú szűrőt próbáltunk választani, ami ismert és elérhető, raktárról. Tudjuk, hogy kimaradt sok egyéb típus, Purolator, Knecht, Fram és társaik, de ezekből kevesebb fogy, nem is igazán van raktáron. A választék így is elegendő, ezek a szűrők lefedik a forgalom 70%-át.

Először nézzük az old school felcsavarós, fémházas szűrőket. Természeten a gyári az etalon, ehhez hasonlítjuk a többit. A külső részén jut be az olaj, majd a középső részen megy ki az immáron szűrt olaj. Fontos, hogy az olaj bejutására szolgáló furatok nagyok legyenek, itt is a gyárit tekintjük etalonnak. A tömítést szolgáló gumigyűrű mélyen üljön, és emelkedjen ki a házból. Az is fontos, hogy az utángyártott szűrőknek meglegyenek a speciális funkciói, mint a gyári szűrőnek – például a bejutó olajoldalon a kezdetleges gumivisszacsapó szelep, ami az olaj visszafolyását akadályozza meg. Legyen az alján biztonsági szelep, amely kb. 2,5 bar szűrt és szűretlen oldal közötti nyomáskülönbség felett nyit, és szűretlenül átengedi az olajat. Ennek a szűrő eltömődésekor van fontos funkciója.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a lopott szűrő a legolcsóbb, a motornak pedig a legkárosabb a szervizben a régi helyett felcsavart más színű, tisztára törölt használt. A két véglet között helyezkedik el az összes új, megvizsgált szűrő, minddel jobban járunk, nem hibázunk nagyot. Aki nyugodtan akar aludni, márkaszervizben cserélteti ki, és elteszi a munkalapot, hogy tudjon később reklamálni. Aki hasonlóan biztosra akar menni, de nem a milliomos apja, vagy a cég fizeti a szervizt, MANN szűrőt vesz, aki meg nyitott szemmel jár, a Hengst mellett teszi le a garast.

Forrás: totalcar.hu

About the Author: Babkó Norbert

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A jobb ügyfélélmény érdekében az oldalon cookie-kat (sütiket) használunk. A sütik használatát az oldal böngészésével elfogadod További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close