Csökkenő tendencia (?)

Míg tíz éve hét és fél ezer, addig 2015-ben már csak 2400 gépkocsit tulajdonítottak el a rendőrség adatai szerint. Az elmúlt évről még nincs végleges statisztika; az első félévben 835 személygépjárművet köröztek, és a harmadik negyedévben mindössze 320 új körözést kellett kibocsátani.

A gépjárműlopás visszaszorulásának egyik oka, hogy 2014-től a Készenléti Rendőrség kiemelt felderítő főosztály vagyonvédelmi osztálya önállóan nyomoz a gépjárműbűnözők után, a másik pedig, hogy a hatósági fellépés és az azt követő büntetőjogi súlyos megtorlás miatt az autótolvajok egy része más területeken tevékenykedik – írta a Magyar Idők.

Magyarországon nem nagyon van kereslet nagy értékű, luxuskategóriájú lopott autókra, a gépkocsik zömét ugyanis alkatrésznek viszik. A lopott autók zöme órákon belül illegális bontókba kerül, ahol darabokra szedik. A felderítés sem könnyű, az ORFK adatai szerint 2016 első félévé­ben a személygépkocsi-lopások 19,7 százalékát derítették fel.

Vezda László, a Nemzetközi Autóvadász Közhasznú Egyesület (NAKE) elnöke szerint a 10-es listán a Ford, a VW, a Skoda, az Opel, a Renault, a Suzuki, a Toyota, a BMW, az Audi és a Honda található.

Budapesten a legtöbb autót Zuglóból és Kelenföldről viszik el, ám a II., XII. és XV. kerület is kedvelt. Legkevésbé Józsefvárosban, a Belvárosban, a XXIII. kerületben és a Várkerületben van veszélyben az autónk – legalábbis az autovadasz.eu oldalra érkezett bejelentések szerint.

Forrás: vezess.hu

 

About the Author: Babkó Norbert

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A jobb ügyfélélmény érdekében az oldalon cookie-kat (sütiket) használunk. A sütik használatát az oldal böngészésével elfogadod További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close