A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményéből kiderült, hogy Magyarországon jelenleg nagyjából 600 ezer (!) kismotort, robogót használnak, így elkerülhetetlen, hogy a szomszédos országokhoz hasonlóan ezek is rendszámot viseljenek – áll a Világgazdaság beszámolójában. Ezúttal közlekedésbiztonsági okokkal indokolták, hogy újra nekifutottak a már sokszor elhalasztott, gigászi feladatnak.
Elmondták, hogy a hazai robogók többsége tíz évnél idősebb, jó részük – a mai környezetvédelmi előírások miatt – már forgalomba sem állhatna, és egyébként is a nagymotoroknál megszokott procedúra aránytalan magas költségeket róna az üzembentartókra, tulajdonosokra. Ezért aztán egy lényegesen egyszerűbb, eddig nem ismert eljárást vezetnek be, amihez viszont előbb jogszabály-módosításokra lesz szükség, s csak ezután kezdődhet meg a több mint félmillió jármű regisztrálása.
Ez a nyilatkozat egyébként egybevág a Magyar Gépjárműimportőrök egyesületének múltheti bejelentésével. Ők arról beszéltek, hogy lobbiznak a minisztériumnál, hogy a nyugati példához hasonlóan a biztosításhoz kapjanak egy azonosítóplakettet a robogótulajdonosok. Ennek egyik előnye, hogy így az adott évre szóló rendszámtábla költségét 12 egyenlő részben, a díjjal együtt fizethetik ki a tulajdonosok, ráadásul a plakett színéből ránézésre kiderül majd, hogy az illetőnek van-e érvényes kötelező felelősségbiztosítása az adott járműre.
Forrás: hegylakok.hu