Téligumiteszt

Idén immár hatodik alkalommal került sor a Téligumitesztre a Hungaroringen található Tanpályán. A mérések célja, hogy az autósok ne csupán külföldi tesztekre hagyatkozva, hanem hazai környezetben regisztrált eredményekre támaszkodva is tudjanak választani az idei legnépszerűbb abroncstípusok közül. A nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu által szervezett, az országban egyedülálló eseményen tavalyhoz hasonlóan 19 szettet vizsgáltak meg a szakemberek, köztük ötféle új négyévszakos típus, valamint egy új és egy használt nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében. Az idei tesztek, melyeket a szakemberek télies hidegben, 1 és 3 °C közötti hőmérséklet-értékeken végeztek, mind a száraz, mind a vizes, mind pedig a jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett sor került a csúszós úton mutatott kapaszkodóképesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, a kopás, illetve a menetzaj mérésére is. A teszten az itthon legelterjedtebb méretű (195/65 R15) abroncsok szerepeltek. „A mérések idén is igazolták azt a fontos tanulságot, hogy míg száraz és nedves aszfalton még hidegben is elviselhető teljesítményt nyújtanak a nyári abroncsok, addig havas, jeges útviszonyok mellett a téli gumit semmi sem képes helyettesíteni – hangsúlyozta Katona Mátyás, a Használtautó.hu csoport autós magazinjának főszerkesztője. – Míg a legjobb téli gumikkal felszerelt autó féktávolsága jeges úton 40 km/óráról lefékezve 21 méter alatt marad, ugyanaz a jármű nyári gumival 37 métert tesz meg a megállásig. Tanulságos, hogy ebben a tekintetben nincs jelentősége, hogy használt nyári gumit, vagy a fél éve kategóriagyőztes új nyári abroncsot használjuk.” Az ötfajta négyévszakos gumi közül négy esetében is sikerült a jeges útviszonyoknak megfelelő változatot kihozniuk a gyártóknak, de a különböző szempontok összesítése során világosan látható, hogy ez az abroncsfajta a téli időszakokban komoly teljesítménybeli kompromisszumok vállalását jelentheti.

„Egy szett jó minőségű abroncs ára jellemzően szerényebb, mint a casco önrész – hangsúlyozza Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője. – Nem lehet kérdés, hogy melyikre érdemesebb költeni.” A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Száraz úton – fagypont felett – a Michelin négyévszakosa, míg vizes úton a Vredestein téli abroncsa volt a legjobb, mindkét teszt második helyezettje a Continental téli gumija volt. Jeges úton fékezhetőségben a Bridgestone, míg kapaszkodási képességben a Continental volt a legjobb. A legcsöndesebbnek szintén a Bridgestone bizonyult, ugyanakkor a gördülési ellenállás szempontjából a Hankook bizonyult a legjobbnak.

 

Forrás:  autosvilag.com

About the Author: Babkó Norbert

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A jobb ügyfélélmény érdekében az oldalon cookie-kat (sütiket) használunk. A sütik használatát az oldal böngészésével elfogadod További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close