Probléma az Opel motorokkal (?)

Az EU jelenlegi menetrendje szerint 2021-től minden autógyártónak 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot kell majd teljesítenie, a jelenleg kötelező 130 g/km helyett, magyarul az autók átlagfogyasztását durván 27%-kal kellene csökkenteni. A Reuters híre szerint azonban ennek a kritériumnak az Opel nem fog tudni megfelelni a jelenleg használt motorokkal. Így vagy jelentős bírságot kell majd fizetnie az EU-nak a határérték túllépése miatt, vagy a tervezettnél sokkal hamarabb kell átállítani a német cég teljes termelését Peugeot alapú típusokra.

A probléma gyökere az, hogy az Opel úgy tervezte teljesíteni a szigorúbb kibocsátási feltételeket, hogy az Opel Ampera-e villanyautóból terveztek nagy mennyiséget értékesíteni. Az Ampera-e-n iparági források szerint több mint 10 ezer dollár veszteség keletkezik darabonként, így ha a villanyautó az Opel kínálatában marad, az önmagában is lehetetlenné teheti a nyereséges működést. A Peugeot már vissza is vonta a kínálatból a típust Norvégiában, Európa legnagyobb villanyautó-piacán, hogy korlátozza a veszteségét. Ugyanakkor ha nem árulják az Ampera-e-t, azzal a szén-dioxid-kibocsátási átlag száll el.

Az Opel eladása kapcsán ugyan szó esett a tárgyaló felek közt a szén-dioxid-kibocsátási problémákról, de kiderült, hogy nem csak egy apró túllépésről van szó, ahogy a GM tálalta, hanem több mint 10 g/km-ről. A helyzet a Peugeot-t arra kényszerítené, hogy felgyorsítsa az Opel kínálat átalakítását, nem is kicsit: eredetileg azt tervezték, hogy 2024-re kerül minden Opel modell Peugeot műszaki alapokra, azonban így a munkát 2021-ig be kellene fejezni, ami, ha nem is lehetetlen, de jelentős többlet-költséggel jár.

A Peugeot és a General Motors egyelőre nem kommentálta az ügyet, de ha az eddig kiszivárgott információknak csak a fele igaz, már abból is komoly konfliktus származhat a francia és az amerikai gyártó között, és közel sem biztos, hogy a 2,2 milliárd eurós vételár egy részének visszakövetelése fedezi majd a PSA többletköltségét.

 

Forrás: totalcar.hu

About the Author: Babkó Norbert

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A jobb ügyfélélmény érdekében az oldalon cookie-kat (sütiket) használunk. A sütik használatát az oldal böngészésével elfogadod További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close