Autók a takarékosság jegyében!

Ha üzemanyag-fogyasztásról van szó, már hozzászokhattunk, hogy valós körülmények között tejesen más értékeket mérhetünk, mint amit a katalógus mond – utóbbi ugyanis laboratóriumi körülmények között meghatározott adat. Vannak egészen  extrém különbségek , egyszer pedig már mi magunk is megpróbáltuk az  NEDC-ciklus szerinti fogyasztásmérést . Most a német Auto Bild vállalkozott komoly feladatra: nyolc kategóriában nézték meg, hogy melyik modell mennyit fogyaszt valós viszonyok között.

A lapnak van egy állandó tesztútvonala, amelynek 155 kilométeréből 61 vezet országúton, 40 kilométer városban, 54 kilométer pedig autópályán. Normál fordulatszámmal, a sebességhatárokat betartva vezetnek – a német autópálya korlátozásmentes szakaszán mintegy húsz kilométert tudnak megtenni nyélgázon. A tesztkör elején és végén teletankolnak, és deciliteres pontossággal határozzák meg az átlagfogyasztást. Azonos értékek esetén a benzinest teszik előrébb a táblázatban. Ugyanígy az erősebb megelőzi a gyengébbet.

Az első kategória, amelyben rangsort készítettek, a miniautóké. Itt a legtakarékosabb a Škoda Citigo 1.0 MPI Green tec Active lett, amelynél 4,4 litert mértek száz kilométeren. Viszonyításképpen: a gyári adat 4,1 liter. A második helyre is Volkswagen-konszernes kiskocsi került: a Seat Mii, szintén egyliteres szívómotorral, de 4,5 literes fogyasztással. A dobogó harmadik fokára a Peugeot 108 VTI 68 Active jutott még fel a maga 4,6 literével – igaz, itt már nagyobb a különbség a gyári 3,8-hoz képest. Íme, a teljes táblázat, amelyben érdekes megfigyelni, hogy ugyanaz a motor különböző modellekben mennyire másképp teljesített.

KAPCSOLÓDÓ
Értem én, de mitől go?

Valószínűleg megnézték a konkurenciát, jót röhögtek, és azt mondták: ha a miénk feleennyire vacak lesz, akkor már jó. A Citigóval a terv túlteljesítve.

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
Škoda Citigo 1.0 MPI Green tec Active 60 benzin 4,4
Seat Mii 1.0 Ecomotive Style 60 benzin 4,5
Peugeot 108 VTI 68 Active 69 benzin 4,6
Fiat 500C 1.3 Multijet 16V DPF Lounge 95 dízel 4,6
VW Up Bluemotion Technology high up! 75 dízel 4,8
Citroen C1 VTI 68 Feel 69 benzin 4,9
Toyota Aygo x-play touch 69 benzin 5
Renault Twingo Energy TCe 90 Intens 90 benzin 5,1
VW Up move up! 60 benzin 5,1
VW Up up! TSI Bluemotion Technology 90 benzin 5,2

A második kategóriában, a kisautók között francia siker született: a Renault Clio GrandtourEnergy dCi 90-nél mértek 4,3 litert. A második helyen is egy dízel, a Ford Fiesta 1.6 TDCi, 4,6 literrel. A harmadikra a Mitsubishi Space Star fért oda ezres benzinmotorral, 4,7 literes mért értékkel. Alább a teljes táblázat:

Kicsit németesre sikerült az új Clio Grandtour, ennek néhányan örülnek, néhányan pedig bánják.

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
Renault Clio Grandtour Energy dCi 90 Start & Stop Luxe 90 dízel 4,3
Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium 95 dízel 4,6
Mitsubishi Space Star 1.0 71 benzin 4,7
Toyota Yaris Hybrid 1.5 VVT-i Comfort 100 benzin+elektromos 4,9
VW Polo 1.2 TSI Bluemotion Technology DSG Fresh 90 benzin 5,2
Peugeot 208 82 VTI Active 82 benzin 5,2
Mitsubishi Space Star 1.2 Clear Tec Shine+ 80 benzin 4,3
Mini Cooper D 116 dízel 5,2
Dacia Sandero dCi 90 S&S Laureate 90 dízel 5,2
Mini Cooper D Countryman All4 112 dízel 5,3

A kompakt kategória győztese a konnektoros Toyota Prius lett, amelynél négy liter alatti értéket mértek: 3,7-et kért százon. A második helyen a Mercedes A osztály zárt dízelmotorral, de közel egyliteres hátrányban: 4,6 literrel. A harmadik a Citroën C4 Cactus lett, 1,6-os dízellel, 4,6 literes fogyasztással. A teljes lista:

KAPCSOLÓDÓ
Tényleg csak egy litert fogyaszt?

Tényleg csak egy litert fogyaszt?

Te mit áldoznál fel azért, hogy konnektorból tankolhass és ingyen parkolj? – kérdezi a Toyota. Ezt még otthon is tele tudod nyomni árammal.

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
Toyota Prius Plug-in Hybrid Life 136 benzin+elektromos 3,7
Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency Edition Style 109 dízel 4,6
Citroën C4 Cactus BlueHDI 100 Stop&Start Shine Edition 99 dízel 4,6
Toyota Prius Comfort 122 benzin+elektromos 4,7
Volvo V40 D3 Momentum 150 dízel 4,7
Opel Astra 1.6 CDTI Start/Stop Innovation 136 dízel 4,8
Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna 110 dízel 4,8
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI Start/Stop Innovation 160 dízel 4,9
Mazda 3 Skyactiv-D 150 Center-Line 150 dízel 4,9
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle 120 dízel 4,9

A középkategóriában a BMW vitte el az első helyet, méghozzá a 320d Efficient Dynamic Editionnel, amelynek dízelmotorja száz kilométerenként 4,6 literrel érte be. A második helyre is egy BMW jutott: 316d Sport Line, kereken öt literrel. A harmadik a kétliteres TDI Passat. Íme, a top10:

KAPCSOLÓDÓ
És ha még rendesen meg is csinálnák…

És ha még rendesen meg is csinálnák…

Úgy látszik, egy BMW-től még mindig azt várja a nép, hogy a fémmunka legyen pazar, az elektronika csak a bónusz.

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
BMW 320d Efficient Dynamic Edition 163 dízel 4,6
BMW 316d Sport Line 116 dízel 5,0
VW Passat 2.0 TDI BlueMotion Technology Comfortline 150 dízel 5,1
Mercedes C 200 d 7G-Tronic Avantgarde 170 dízel 5,2
BMW 320d Aut. 190 dízel 5,3
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Green tec 4×4 Scout 150 dízel 5,4
Mazda 6 Kombi Skyactiv-D 150 i-ELOOP Exclusive Line 150 dízel 5,4
Škoda Superb Combi 2.0 TDI L&K 150 dízel 5,4
Mercedes C 250 BlueTEC 7G-Tronic Exclusive 204 dízel 5,5
Jaguar XE 20d Aut. Prestige 180 dízel 5,5

A felső-közepes autók közül az Auto Bild tesztján az Audi A6 volt a legtakarékosabb, méghozzá kétliteres dízellel. A tesztúton 5,4 literes átlagot mértek nála. A második helyre egy tizeddel lemaradva jött be a Mercedes E 220 d 9G-Tronic, míg a harmadik is egy német prémium lett: a BMW 520d Aut. Luxury Line, 5,7 literrel. Alább a teljes táblázat:

KAPCSOLÓDÓ
Semmi vakítás, csak a fontos dolgok változtak

Semmi vakítás, csak a fontos dolgok változtak

A tükörben egy még agresszívabb ragadozó tűnt fel, ideje menekülni. Vagy mások tükrében még agresszívabbnak látszunk – attól függően, a single frame melyik oldalán ülünk.

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
Audi A6 2.0 TDI ultra S tronic 190 dízel 5,4
Mercedes E 220 d 9G-Tronic 194 dízel 5,5
BMW 520d Aut. Luxury Line 190 dízel 5,7
Mercedes E 220 d T 9G-Tronic Avantgarde 194 dízel 6,0
BMW 525d Aut. Sport Line 231 dízel 6,1
Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S tronic 190 dízel 6,1
Mercedes E 200 d 9G-Tronic Avantgarde 150 dízel 6,1
BMW 530e iPerformance Automatik 252 benzin+elektromos 6,3
Mercedes E 220 d T 9G-Tronic 194 dízel 6,3
BMW 520d Touring Automatik Luxury Line 190 dízel 6,3

Felsőkategóriában is az Audi-TDI kombó lett a király: az A7-es a háromliteres dízellel megvolt 6,7 literből, míg a második helyezett BMW 640d Gran Coupénak kereken hat liter gázolajra volt szüksége százon, igaz, jóval nagyobb teljesítményt is ad a három deciért cserébe. Dobogós még a Mercedes CLS Shooting Brake 350 d 9G-Tronic, egy tizeddel a BMW mögött. Érdekes a hibrid S osztály eredménye, ahol a gyári 2,8-as adat helyett 8,6 liter jött ki.

KAPCSOLÓDÓ
Audi a BMW 5 GT és a CLS ellen

Audi a BMW 5 GT és a CLS ellen

Szívhez szóló kupét építeni a közmondásos németes precizitással és humorérzékkel, nem könnyű feladat. Az Audi most ezzel próbálkozott, és itt a végeredmény. Az új A7-es tökéletes, jól fésült benyomást kelt, mégis maradt némi hiányérzetünk.

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
Audi A7 3.0 TDI ultra S tronic 218 dízel 6,7
BMW 640d Gran Coupé 313 dízel 7,0
Mercedes CLS Shooting Brake 350 d 9G-Tronic 258 dízel 7,1
Mercedes S 400 d 4Matic 9G-Tronic 340 dízel 7,7
BMW 740d xDrive 320 dízel 8,0
BMW 650d xDrive 400 dízel 8,1
Porsche Panamera 4S Diesel 422 dízel 8,4
Mercedes S 500 e L 7G-Tronic 442 benzin+elektromos 8,6
Mercedes S 450 4Matic 9G-Tronic EQ Boost 367 benzin+elektromos 9,0
Mercedes SL 400 9G-Tronic 367 benzin 9,4

Az egyre népszerűbb SUV-ok kategóriája francia elsőséget hozott: a Renault Captur dízel volt a legspórolósabb, százon mindössze 5,1 literes mért értékkel. Második helyen a Suzuki SX-4 S-Cross, szintén dízellel, 5,2 literes átlaggal. A harmadik helyen egy másik Suzuki, a Vitara, méghozzá ugyanazzal az 1,6-os dízellel, és ugyanolyan fogyasztási adattal. Elég sűrű a mezőny, íme:

KAPCSOLÓDÓ
És akkor a bohóc makkos cipőt húzott

És akkor a bohóc makkos cipőt húzott

Ki gondolta volna, a Renault Captur Európa legnépszerűbb kis hobbiterepjárója. Elegánsabb arccal és kellemesebb belsővel frissítették fel.

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
Renault Captur Energy dCi 90 Start&Stop Experience 90 dízel 5,1
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Allgrip Comfort+ 120 dízel 5,2
Suzuki Vitara 1.6 DDiS Allgrip Comfort+ 120 dízel 5,2
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance 120 dízel 5,2
Seat Arona 1.6 TDI Xcellence 115 dízel 5,3
Mini Countryman Cooper D All4 112 dízel 5,3
Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna 110 dízel 5,3
Mini Countryman One D 90 dízel 5,3
Toyota C-HR Hybrid Style 122 benzin+elektromos 5,4
Opel Mokka X 1.6 CDTI ecoFLEX 136 dízel 5,4

Az utolsó kategória, az egyterűké a Mercedes B osztály sikerét hozta. A B 180-as dízel ötliteres eredménye volt a nyerő. Mögötte a Renault Scenic dCi 110 Hybrid egyetlen tizeddel lemaradva, míg a harmadik az Opel Meriva 1,6-os dízele. Íme, a táblázat:

KAPCSOLÓDÓ
Anyám leopelezte

Anyám leopelezte

Nehéz prémium férfinak éreznie magát az egyterűs családapának, üljön az akár egy Mercedesben. Ezek tényleg ennyire összelőtték a kínálatot a BMW-vel?

Modell, felszereltség Teljesítmény (LE) Üzemanyag Fogyasztás (l/100 km)
Mercedes B 180 d 109 dízel 5,0
Renault Scénic dci 110 Hybrid Assist Intense 110 dízel+elektromos 5,1
Opel Meriva 1.6 CDTI ecoflex Start/Stop 136 dízel 5,1
Ford B-Max 1.5 TDCI Titanium 95 dízel 5,2
Ford Grand C-Max 1.5 TDCI Start-Stop System Titanium 120 dízel 5,3
Toyota Prius+ 136 benzin+elektromos 5,4
VW Golf Sportsvan 2.0 TDI Bluemotion Technology Highline 150 dízel 5,4
BMW 216d Gran Tourer Advantage 116 dízel 5,4
Kia Venga 1.6 CRDI 128 Spirit 128 dízel 5,5
Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6 Selection 120 dízel 5,5

Összességében tehát elmondható, hogy nemcsak kisautóval lehet meglepően alacsony fogyasztási értékeket elérni, még ha az esetek döntő többségében a gyári érték meg sem közelíthető valós körülmények között. Ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a fogyasztást számos tényező, így a vezetési stílus, a forgalom és az időjárás is jelentősen befolyásolja.

Forrás : totalcar.hu

About the Author: Babkó Norbert

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A jobb ügyfélélmény érdekében az oldalon cookie-kat (sütiket) használunk. A sütik használatát az oldal böngészésével elfogadod További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close