Ha üzemanyag-fogyasztásról van szó, már hozzászokhattunk, hogy valós körülmények között tejesen más értékeket mérhetünk, mint amit a katalógus mond – utóbbi ugyanis laboratóriumi körülmények között meghatározott adat. Vannak egészen extrém különbségek , egyszer pedig már mi magunk is megpróbáltuk az NEDC-ciklus szerinti fogyasztásmérést . Most a német Auto Bild vállalkozott komoly feladatra: nyolc kategóriában nézték meg, hogy melyik modell mennyit fogyaszt valós viszonyok között.
Az első kategória, amelyben rangsort készítettek, a miniautóké. Itt a legtakarékosabb a Škoda Citigo 1.0 MPI Green tec Active lett, amelynél 4,4 litert mértek száz kilométeren. Viszonyításképpen: a gyári adat 4,1 liter. A második helyre is Volkswagen-konszernes kiskocsi került: a Seat Mii, szintén egyliteres szívómotorral, de 4,5 literes fogyasztással. A dobogó harmadik fokára a Peugeot 108 VTI 68 Active jutott még fel a maga 4,6 literével – igaz, itt már nagyobb a különbség a gyári 3,8-hoz képest. Íme, a teljes táblázat, amelyben érdekes megfigyelni, hogy ugyanaz a motor különböző modellekben mennyire másképp teljesített.
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
Škoda Citigo 1.0 MPI Green tec Active | 60 | benzin | 4,4 |
Seat Mii 1.0 Ecomotive Style | 60 | benzin | 4,5 |
Peugeot 108 VTI 68 Active | 69 | benzin | 4,6 |
Fiat 500C 1.3 Multijet 16V DPF Lounge | 95 | dízel | 4,6 |
VW Up Bluemotion Technology high up! | 75 | dízel | 4,8 |
Citroen C1 VTI 68 Feel | 69 | benzin | 4,9 |
Toyota Aygo x-play touch | 69 | benzin | 5 |
Renault Twingo Energy TCe 90 Intens | 90 | benzin | 5,1 |
VW Up move up! | 60 | benzin | 5,1 |
VW Up up! TSI Bluemotion Technology | 90 | benzin | 5,2 |
A második kategóriában, a kisautók között francia siker született: a Renault Clio GrandtourEnergy dCi 90-nél mértek 4,3 litert. A második helyen is egy dízel, a Ford Fiesta 1.6 TDCi, 4,6 literrel. A harmadikra a Mitsubishi Space Star fért oda ezres benzinmotorral, 4,7 literes mért értékkel. Alább a teljes táblázat:
Kicsit németesre sikerült az új Clio Grandtour, ennek néhányan örülnek, néhányan pedig bánják.
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
Renault Clio Grandtour Energy dCi 90 Start & Stop Luxe | 90 | dízel | 4,3 |
Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium | 95 | dízel | 4,6 |
Mitsubishi Space Star 1.0 | 71 | benzin | 4,7 |
Toyota Yaris Hybrid 1.5 VVT-i Comfort | 100 | benzin+elektromos | 4,9 |
VW Polo 1.2 TSI Bluemotion Technology DSG Fresh | 90 | benzin | 5,2 |
Peugeot 208 82 VTI Active | 82 | benzin | 5,2 |
Mitsubishi Space Star 1.2 Clear Tec Shine+ | 80 | benzin | 4,3 |
Mini Cooper D | 116 | dízel | 5,2 |
Dacia Sandero dCi 90 S&S Laureate | 90 | dízel | 5,2 |
Mini Cooper D Countryman All4 | 112 | dízel | 5,3 |
A kompakt kategória győztese a konnektoros Toyota Prius lett, amelynél négy liter alatti értéket mértek: 3,7-et kért százon. A második helyen a Mercedes A osztály zárt dízelmotorral, de közel egyliteres hátrányban: 4,6 literrel. A harmadik a Citroën C4 Cactus lett, 1,6-os dízellel, 4,6 literes fogyasztással. A teljes lista:
Tényleg csak egy litert fogyaszt?
Te mit áldoznál fel azért, hogy konnektorból tankolhass és ingyen parkolj? – kérdezi a Toyota. Ezt még otthon is tele tudod nyomni árammal.
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
Toyota Prius Plug-in Hybrid Life | 136 | benzin+elektromos | 3,7 |
Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency Edition Style | 109 | dízel | 4,6 |
Citroën C4 Cactus BlueHDI 100 Stop&Start Shine Edition | 99 | dízel | 4,6 |
Toyota Prius Comfort | 122 | benzin+elektromos | 4,7 |
Volvo V40 D3 Momentum | 150 | dízel | 4,7 |
Opel Astra 1.6 CDTI Start/Stop Innovation | 136 | dízel | 4,8 |
Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna | 110 | dízel | 4,8 |
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI Start/Stop Innovation | 160 | dízel | 4,9 |
Mazda 3 Skyactiv-D 150 Center-Line | 150 | dízel | 4,9 |
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle | 120 | dízel | 4,9 |
A középkategóriában a BMW vitte el az első helyet, méghozzá a 320d Efficient Dynamic Editionnel, amelynek dízelmotorja száz kilométerenként 4,6 literrel érte be. A második helyre is egy BMW jutott: 316d Sport Line, kereken öt literrel. A harmadik a kétliteres TDI Passat. Íme, a top10:
És ha még rendesen meg is csinálnák…
Úgy látszik, egy BMW-től még mindig azt várja a nép, hogy a fémmunka legyen pazar, az elektronika csak a bónusz.
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
BMW 320d Efficient Dynamic Edition | 163 | dízel | 4,6 |
BMW 316d Sport Line | 116 | dízel | 5,0 |
VW Passat 2.0 TDI BlueMotion Technology Comfortline | 150 | dízel | 5,1 |
Mercedes C 200 d 7G-Tronic Avantgarde | 170 | dízel | 5,2 |
BMW 320d Aut. | 190 | dízel | 5,3 |
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Green tec 4×4 Scout | 150 | dízel | 5,4 |
Mazda 6 Kombi Skyactiv-D 150 i-ELOOP Exclusive Line | 150 | dízel | 5,4 |
Škoda Superb Combi 2.0 TDI L&K | 150 | dízel | 5,4 |
Mercedes C 250 BlueTEC 7G-Tronic Exclusive | 204 | dízel | 5,5 |
Jaguar XE 20d Aut. Prestige | 180 | dízel | 5,5 |
A felső-közepes autók közül az Auto Bild tesztján az Audi A6 volt a legtakarékosabb, méghozzá kétliteres dízellel. A tesztúton 5,4 literes átlagot mértek nála. A második helyre egy tizeddel lemaradva jött be a Mercedes E 220 d 9G-Tronic, míg a harmadik is egy német prémium lett: a BMW 520d Aut. Luxury Line, 5,7 literrel. Alább a teljes táblázat:
Semmi vakítás, csak a fontos dolgok változtak
A tükörben egy még agresszívabb ragadozó tűnt fel, ideje menekülni. Vagy mások tükrében még agresszívabbnak látszunk – attól függően, a single frame melyik oldalán ülünk.
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
Audi A6 2.0 TDI ultra S tronic | 190 | dízel | 5,4 |
Mercedes E 220 d 9G-Tronic | 194 | dízel | 5,5 |
BMW 520d Aut. Luxury Line | 190 | dízel | 5,7 |
Mercedes E 220 d T 9G-Tronic Avantgarde | 194 | dízel | 6,0 |
BMW 525d Aut. Sport Line | 231 | dízel | 6,1 |
Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra S tronic | 190 | dízel | 6,1 |
Mercedes E 200 d 9G-Tronic Avantgarde | 150 | dízel | 6,1 |
BMW 530e iPerformance Automatik | 252 | benzin+elektromos | 6,3 |
Mercedes E 220 d T 9G-Tronic | 194 | dízel | 6,3 |
BMW 520d Touring Automatik Luxury Line | 190 | dízel | 6,3 |
Felsőkategóriában is az Audi-TDI kombó lett a király: az A7-es a háromliteres dízellel megvolt 6,7 literből, míg a második helyezett BMW 640d Gran Coupénak kereken hat liter gázolajra volt szüksége százon, igaz, jóval nagyobb teljesítményt is ad a három deciért cserébe. Dobogós még a Mercedes CLS Shooting Brake 350 d 9G-Tronic, egy tizeddel a BMW mögött. Érdekes a hibrid S osztály eredménye, ahol a gyári 2,8-as adat helyett 8,6 liter jött ki.
Audi a BMW 5 GT és a CLS ellen
Szívhez szóló kupét építeni a közmondásos németes precizitással és humorérzékkel, nem könnyű feladat. Az Audi most ezzel próbálkozott, és itt a végeredmény. Az új A7-es tökéletes, jól fésült benyomást kelt, mégis maradt némi hiányérzetünk.
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
Audi A7 3.0 TDI ultra S tronic | 218 | dízel | 6,7 |
BMW 640d Gran Coupé | 313 | dízel | 7,0 |
Mercedes CLS Shooting Brake 350 d 9G-Tronic | 258 | dízel | 7,1 |
Mercedes S 400 d 4Matic 9G-Tronic | 340 | dízel | 7,7 |
BMW 740d xDrive | 320 | dízel | 8,0 |
BMW 650d xDrive | 400 | dízel | 8,1 |
Porsche Panamera 4S Diesel | 422 | dízel | 8,4 |
Mercedes S 500 e L 7G-Tronic | 442 | benzin+elektromos | 8,6 |
Mercedes S 450 4Matic 9G-Tronic EQ Boost | 367 | benzin+elektromos | 9,0 |
Mercedes SL 400 9G-Tronic | 367 | benzin | 9,4 |
Az egyre népszerűbb SUV-ok kategóriája francia elsőséget hozott: a Renault Captur dízel volt a legspórolósabb, százon mindössze 5,1 literes mért értékkel. Második helyen a Suzuki SX-4 S-Cross, szintén dízellel, 5,2 literes átlaggal. A harmadik helyen egy másik Suzuki, a Vitara, méghozzá ugyanazzal az 1,6-os dízellel, és ugyanolyan fogyasztási adattal. Elég sűrű a mezőny, íme:
És akkor a bohóc makkos cipőt húzott
Ki gondolta volna, a Renault Captur Európa legnépszerűbb kis hobbiterepjárója. Elegánsabb arccal és kellemesebb belsővel frissítették fel.
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
Renault Captur Energy dCi 90 Start&Stop Experience | 90 | dízel | 5,1 |
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Allgrip Comfort+ | 120 | dízel | 5,2 |
Suzuki Vitara 1.6 DDiS Allgrip Comfort+ | 120 | dízel | 5,2 |
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance | 120 | dízel | 5,2 |
Seat Arona 1.6 TDI Xcellence | 115 | dízel | 5,3 |
Mini Countryman Cooper D All4 | 112 | dízel | 5,3 |
Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna | 110 | dízel | 5,3 |
Mini Countryman One D | 90 | dízel | 5,3 |
Toyota C-HR Hybrid Style | 122 | benzin+elektromos | 5,4 |
Opel Mokka X 1.6 CDTI ecoFLEX | 136 | dízel | 5,4 |
Az utolsó kategória, az egyterűké a Mercedes B osztály sikerét hozta. A B 180-as dízel ötliteres eredménye volt a nyerő. Mögötte a Renault Scenic dCi 110 Hybrid egyetlen tizeddel lemaradva, míg a harmadik az Opel Meriva 1,6-os dízele. Íme, a táblázat:
Anyám leopelezte
Nehéz prémium férfinak éreznie magát az egyterűs családapának, üljön az akár egy Mercedesben. Ezek tényleg ennyire összelőtték a kínálatot a BMW-vel?
Modell, felszereltség | Teljesítmény (LE) | Üzemanyag | Fogyasztás (l/100 km) |
Mercedes B 180 d | 109 | dízel | 5,0 |
Renault Scénic dci 110 Hybrid Assist Intense | 110 | dízel+elektromos | 5,1 |
Opel Meriva 1.6 CDTI ecoflex Start/Stop | 136 | dízel | 5,1 |
Ford B-Max 1.5 TDCI Titanium | 95 | dízel | 5,2 |
Ford Grand C-Max 1.5 TDCI Start-Stop System Titanium | 120 | dízel | 5,3 |
Toyota Prius+ | 136 | benzin+elektromos | 5,4 |
VW Golf Sportsvan 2.0 TDI Bluemotion Technology Highline | 150 | dízel | 5,4 |
BMW 216d Gran Tourer Advantage | 116 | dízel | 5,4 |
Kia Venga 1.6 CRDI 128 Spirit | 128 | dízel | 5,5 |
Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6 Selection | 120 | dízel | 5,5 |
Összességében tehát elmondható, hogy nemcsak kisautóval lehet meglepően alacsony fogyasztási értékeket elérni, még ha az esetek döntő többségében a gyári érték meg sem közelíthető valós körülmények között. Ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a fogyasztást számos tényező, így a vezetési stílus, a forgalom és az időjárás is jelentősen befolyásolja.
Forrás : totalcar.hu