10,5 millió gépkocsit fogunk gyártani a 2017-es naptári évben – ígérte a Toyota még decemberben. A jóslat nem teljesült be, de ha sikerül, akkor sem tudtak volna fordítani az éves presztízsharc végeredményén.

Miután ugyanis félévkor a mezőny élére lépett, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség 10,61 millió eladott autóval zárta az évet, szemben a Toyota 10,38 milliójával. Carlos Ghosn jó lóra tett, amikor fuzionálta a Mitsubishit (a Nissan 5,82 millió, a Renault 3,76 millió, a Mitsubishi 1,03 millió autót adott el), a japán-francia birodalom az év végi hajrában is le tudta hagyni a tízmilliós eladási álomhatárt annak idején elsőként átlépő Toyotát.

A Volkswagen ezek nélkül 10,53 millión áll, míg a Toyota a Hino Motors nehéz haszonjárművei nélkül 10,2 milliós eladásokról számolhatna be.